Gesztelyi, Hermina ÁgnesElek, Viktória2024-06-172024-06-172024-04-12https://hdl.handle.net/2437/372955Minden gyermek egyedülálló és különleges az önmagában rejlő egyedi képességek, érzések és gondolatok miatt. Nem csupán genetikai örökségük, hanem a környezet, a nevelés és az élmények együttes hatása formálja őket egyedülálló egyéniséggé. A dolgozat központi témája, hogy milyen pedagógiai módszerekkel lehet hatékonyan fejleszteni a tanulásban akadályozott tanulók általános- és irodalmi kompetenciáit. Az irodalom nem csupán a szórakozás, a kultúra és az értékrendek forrása, hanem mélyebb értelemben kulcsfontosságú eszköz is a tanulásban akadályozott gyermekek számára. Az irodalomtanítás egy rendkívül gazdag terület az oktatásban, mely mélyebb megértést és érzékenységet fejleszthet ki a diákokban. Azonban, amikor a tanulók különféle tanulási akadályokkal küzdenek, az irodalom tanítása kihívások elé állíthatja mind a pedagógusokat, mind a diákokat.45hutanulásban akadályozottakirodalmi kompetenciákTanulásban akadályozottak irodalmi kompetenciájának fejlesztéseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.