Bihari, IldikóDobi, Orsolya2018-05-152018-05-152018-04-03http://hdl.handle.net/2437/252119Szakdolgozatom témája a hátrányos helyzetű tanulók iskolai felzárkózását és tehetséggondozását segítő tanoda-típusú intézmények működésének vizsgálata, különös tekintettel a roma származású diákok hátránykompenzációját végző tanodákra. Célom annak elemzése, hogy milyen szakmai-módszertani keretek között működnek ezek az intézmények, melyek a legfőbb célkitűzéseik, hogyan ellensúlyozzák a magyar (köz)oktatási rendszer hiányosságait a hátrányos helyzetű fiatalok és a hátrányaik kompenzálását elősegítő programok. Működő tanodák példáján keresztül, az esettanulmányok tükrében kívántam rámutatni a tanoda programok főbb jellemzőire, tudnivalóira, működésükre.46huhátrányos helyzethátránykompenzálásfelzárkóztatástanodaHátránykompenzáló tanodaDEENK Témalista::Társadalomtudományok