Nótin, ÁgnesBaracsi, József2018-05-152018-05-152018-04-02http://hdl.handle.net/2437/252118A dolgozat a matematikai szorongás, valamint a matematikával kapcsolatos attitűdöket vizsgálja, annak tükrében, hogy ezen két pszichés tényező miként hat a diákok tanulmányi eredményére. A kutatásban általános iskolás diákok vettek részt. Elméleti háttérként a szorongás történetiségével, az iskolai szorongás formáival ismerkedhetünk meg. Továbbá kiemelt része a munkának a matematikai tárgyszorongás, illetve a matematikai attitűd. A vizsgálatban három hipotézis tesztelésre került sor, az eredmények pedig azt bizonyították, hogy nagy mértékben hat a szorongás a matematikai teljesítményre, és ez igaz az attitűdökre is.44huMatematikaszorongástantárgyiszorongásattitűdteljesítményA matematika tantárgyszorongás és a matematikával kapcsolatos attitűd hatása a tanulmányi eredményekre - az érdemjegyek tükrében-Illegális drogokat fogyasztók és nem fogyasztók összehasonlító vizsgálata a Szegedi Tudományegyetem diákjai körében -a depresszió és a szorongásos mentális zavar menténDiszlexia és idegen nyelvelsajátítás - vizsgálat felnőtt nyelvtanulók körében-Munkahelyi stressz és társas támogatás kapcsolatának vizsgálata a Békés Megyei Pándy Kálmán Kórház ápolói körébenDEENK Témalista::Pszichológia