Énekes, András ElődŐsz, Anna Zsófia2024-07-082024-07-082024-04-13https://hdl.handle.net/2437/375368Dolgozatom fő kérdésköre, hogy trenddé tud-e válni a magyar népművészet a közösségi média segítségével. A vizsgált időszak 2020 márciusától 2024 márciusáig terjed. Az általam megalkotott fogalom, a ’folkmédia’ magába foglalja a magyar népművészet online világban, többféle médiumban való jelenlétét és aktivitását. Az érintett időszakban indult útjára a folkmédia jelensége, melyről végső konklúziókat még nem lehet levonni, viszont annak formálódása figyelemreméltó, a dolgozat emellett érvel. A magyar népművészet térnyerése a közösségi médiában egy új, még kialakulóban lévő jelenség, mely egyre inkább szükségszerűvé válik a szubkultúra tagjai számára. Dolgozatomban a magyar népi kultúrával foglalkozó szakma két prominens szereplőjével készítettem félig strukturált interjúkat, emellett kitérek számos olyan, a témában releváns képviselőjére, akik úttörőként újat hoztak a magyar népművészet külső és belső kommunikációjába.37hunéptáncnépművészetfolkmédiaközösségi médiamagyar népművészet#magyarneptancFolkmédia - avagy a magyar népművészet térnyerése a közösségi médiábanTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.