Szakály, MárkVárnagy, Attila2025-01-132025-01-132024https://hdl.handle.net/2437/384850A szakdolgozat a mikrotranzakciók szerepét vizsgálja a videojátékok marketingjében, különös tekintettel azok gazdasági és pszichológiai hatásaira. A modern játékiparban a mikrotranzakciók bevételi forrásként és marketingeszközként egyaránt fontosak, mivel lehetővé teszik a játékok fejlesztőinek, hogy ingyenesen vagy alacsony áron kínáljanak játékokat, majd a játékon belüli vásárlásokkal maximalizálják a bevételeiket. A dolgozat elemzi, hogy a mikrotranzakciók hogyan alakítják a fogyasztói magatartást, a játékosok elköteleződését, valamint a játékélmény minőségét. Emellett külön figyelmet fordít a játékosok pszichológiai motivációira és arra, hogyan alkalmazzák ezeket a marketingstratégiák a bevételnövelés érdekében. Az elemzés olyan gyakori monetizációs eszközöket is vizsgál, mint a loot boxok, a gacha mechanizmusok és az exkluzív tartalmak, amelyek mind hozzájárulnak a játékosok költési hajlandóságához. A dolgozat célja, hogy átfogó képet nyújtson a mikrotranzakciók hatásairól és fenntarthatóságáról a videojátékok piacán.66huMikrotranzakciókVideojáték marketingJátékon belüli vásárlásokA Mikrotranzakciók Gazdasági és Pszichológiai Hatásai a Videojátékok MarketingjébenThe Economic and Psychological Impacts of Microtransactions in Video Game MarketingKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.