Kálai, SándorElek, Sándor Attila2022-04-262022-04-262022-04-14http://hdl.handle.net/2437/3317101. A dolgozat célja: Ez a dolgozat az IKT eszközök használatát, szükségszerűségét és annak propagálását tűzte ki célul online és jelenléti oktatás idején. 2. Fő mondandó: A covid-19 által kiváltott válság online oktatásra kötelezte a magyar közoktatást, az online oktatás gyakorlata viszont megmutatta, hogy az IKT eszközök hiánya és a pedagógusok, illetve diákok digitális és informatikai kompetenciák hiányossága miatt az online oktatás hazánkban csak részben volt sikeresnek mondható. 3. Módszertan: Kutatásom alapja elsősorban tudományos szakfolyóiratok tanulmányozásán, saját tapasztalataim és kollégáim által megtapasztalt tényeken alapszik. 4. A kutatás eredményeképpen elmondható: Az online oktatás sikeressége és hatékonysága tovább növelhető, ha a pedagógusok és diákok megfelelően elsajátítják az IKT eszközök használatát. Ennek pozitív hatásait nemcsak az online oktatásban, hanem a jelenléti oktatásban is sikeresen lehet alkalmazni.26huIKTIKT eszközök használata az online oktatásban járványügyi helyzet idejénonline