Fodor, SzilviaRadó, Zsanett2020-05-082020-05-082020-04-27http://hdl.handle.net/2437/286352Vizsgálatomban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy melyek azok a tényezők amelyek befolyásoló erővel bírnak a zenei teljesítményszorongásra. Ennek mérésére egy demográfiai adatokból és öt kérdőívből (Zenei Teljesítményszorongás Leltár, Önértékelési Skála,Énhatékonyság Skála, Reziliencia kérdőív, Mentális Erő kérdőív) álló kérdőívcsomagot alkalmaztam. Azt kaptam eredményül, hogy a zenei teljesítményszorongás kapcsolatban áll az összes vizsgált változóval, a legerősebb kapcsolat az önértékelés és a zenei teljesítményszorongás között mutatható ki. Ugyanakkor fontos még, hogy az előadás szólóban vagy csoportosan történik, valamint, hogy az egyén mennyire hajlamos szorongásra. A kapott eredmények jól aklakmazhatóak az oktatás területén. Akár jövőbeli kutatások szempontjából a zenetanulás-tanítás folyamatára koncentrálva, akár a gyakorlati zeneoktatásban.56 oldalhuzenei teljesítményszorongászeneszorongáslámpalázteljesítményszorongásA zenei teljesítményszorongást befolyásoló tényezőkA reminiszcenciahatás és az emocionális tényezők hatása az önéletrajzi emlékeinkreA kontrollhely és a megküzdési mechanizmusok összefüggése a depresszióvalA munkahelyi elkötelezettség, a kiégés, a konfliktuskezelési stratégiák és a megküzdési módok összefüggéseiDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia