Pribula, LászlóNagy, Kitti2013-01-142013-01-1420132013-01-14http://hdl.handle.net/2437/156096Jópofa, vicces, megható vagy épp informatív reklámokkal tele az utca, a média. Hogy hogyan hat ránk, az ízlés dolga. De mi van a szlogenek, jópofa rímek mögött a jog hálójában ? Dolgozatomban ezt kívánom kifejteni, egy kis történeti bevezetéssel kezdve és az alkotmányos alapokat megvizsgálva. Majd a reklám fogalmát szeretném tisztázni, hiszen nem beszélhetünk úgy valamiről, hogy nem határozzuk meg mi is az. Lényegesnek tartottam az első reklámtörvényt, ezért is szenteltem neki több oldalt és részleteztem a szabályozást. Megjelenése ugyanis a korábbi „sokszínű” szabályozást váltotta fel, és alapjai a mai reklámtörvényben is megvannak, persze jó néhány módosítással, amelyekre szintén kitérek majd. A hatályos szabályok alapján fejtettem ki ezt követően a reklámtilalmakat és korlátokat. Fontosnak tartottam az összehasonlító és megtévesztő reklámok ismertetését is, több példát, esetet kiragadva a gyakorlati életből a Gazdasági Versenyhivatal (a továbbiakban: GVH) döntései alapján. Kitérek még az etika és az önszabályozás jelenlétére is a reklámjogban. Bár ugyanúgy mint a merhandising-nek jogilag nem sok jelentősége van, mégis együtt él a jogi szabályozással, a gyakorlatban igenis nagy fontossággal bír. Végül, de nem utolsósorban a modern kori reklámokat vettem górcső alá, leginkább az internetes reklámokat, hogyan vonatkoznak rá a jogi szabályok, mennyiben másabb ez a terület mint a hagyományos reklámoké. Nézőpontom szerint igencsak kiemelkedő jelentőségű, mert azt a tendenciát figyelhetjük meg, hogy egyre népszerűbb az internet, mint a sajtó. Így persze a reklámok is egyre jobban jelen vannak a világhálón, egyre hatékonyabban érik el így a célközönséget. Sajnos gyakran a megtévesztés, átverés, félrevezetés eszközeivel is élve.86hureklámszabályozásA reklámtevékenységek szabályozásaDEENK Témalista::Jogtudomány::Polgári jog