Pálfi, SándorKároly-Herczku, Alexandra2019-04-112019-04-112019http://hdl.handle.net/2437/265303Szakdolgozatomban az óvoda és a családok közötti együttműködés témakörét járom körbe. Egyrészt azért esett a választásom erre a témára, mert hiszem, hogy a kommunikáció mindennek az alapja, és ennek hiányában semminemű együttműködés sem lehet sikeres. Legalább is hosszú távon biztosan nem. Másrészt, úgy gondolom, hogy a modern kommunikációs felületek nem felváltják, hanem kiegészítik a klasszikus felületeket, ezáltal hatékonyabbá teszik a szülők és az óvodapedagógusok közötti együttműködést. Harmadrészt pedig kíváncsi vagyok arra, hogy a szülők és óvodapedagógusok mely kommunikációs felületeket és módokat részesítik előnyben az egymással való kapcsolattartás során. Más megközelítésből, a pedagógus-előmeneteli rendszer bevezetése magával hozta a pedagógusok kompetenciáinak megfogalmazását, a kulcskompetenciák közül pedig a 7. a kommunikáció és szakmai együttműködés. Ennek értelmében egy súlyozottan központi kérdés a kommunikáció, ami miatt szintén fontosnak tartom, hogy foglalkozzak vele.66hucsalád és óvoda kapcsolatóvodai neveléskommunikációEgyüttműködés az intézmény és a család közöttDEENK Témalista::Neveléstudomány