Mező, KatalinKissné Nagy, Fanni2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391353A szakdolgozat témája a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának megvalósulása a többségi általános iskolában tanítók nézőpontjából, Hajdúszoboszló városában, amely két fő részből áll. Az első rész tartalmazza a sajátos nevelési igény, ezen belül a tanulásban akadályozottság, emellett a tanulási nehézség, tanulási zavar fogalmát. Továbbá a társadalom attitűdjének változásait az évszázadok folyamán, az integráció előnyeit és hátrányait. Tartalmazza a pedagógusképzés változásainak bemutatását, a tanító és gyógypedagógus kompetenciáit az integráció során, illetve a tanulásban akadályozott gyermekek fejlesztési lehetőségeit a többségi intézményi keretek között. A második részben egy saját összeállítású kérdőív segítségével kívántuk feltárni a Hajdúszoboszló város többségi általános iskoláiban tanító pedagógusok integrált neveléssel, oktatással kapcsolatos attitűdjét, szakmai ismereteit, tapasztalatait, kiemelt hangsúlyt fektetve a tanulásban akadályozott gyermekek helyzetére.36huintegrációtanulási korlátokáltalános iskolai tanítóksajátos nevelési igényű tanulókA sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának megvalósulása a többségi általános iskolában tanítók nézőpontjából, Hajdúszoboszló városábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.