Csépes, IldikóKévés, Henriett2015-12-192015-12-192015-12-14http://hdl.handle.net/2437/220782Szakdolgozatom célja az egyéni tanulói különbségek vizsgálata az angol és német nyelvtanulók esetében, különös tekintettel a motivációs és attitűdbeli sajátosságokra. Egy 12 főből álló tanulócsoportot vizsgáltam, ahol a diákok első idegen nyelvként németet, második nyelvként pedig angolt tanulnak. Az adatgyűjtés kérdőíves technikával történt. A csoport tagjai esetében a nyelvtanulás ideje teljesen eltérő mind az angol, mind pedig a német nyelv esetében. Az esettanulmány készítésekor különösen arra voltam kíváncsi, hogy a tanulóknál megegyeznek-e a problematikus területek, illetve a nehézségek a két nyelv esetén. Az adatok összevetése során arra a következtetésre jutottam, hogy míg angolból a beszéd és a kiejtés okozza a legnagyobb problémát, addig németből leginkább a nyelvtan és a hallott szövegértési feladatok jelentenek nehézséget a diákok számára.21hutanulói különbségekangolnémetEgyéni tanulói különbségek az angol és német nyelvtanulók esetében(esettanulmány)idegen nyelv