Varga, LeventePreku, Éva2009-03-132009-03-1320082009-03-13http://hdl.handle.net/2437/79976A szakdolgozat a pálinkát, egy olyan terméket kívánt bemutatni, amely elősegítheti hazánk világ, és elsősorban Európa általi jobb megismerését. Ez az ital, illetve az ahhoz kapcsolódó hagyományok része kultúránknak. Ahogy a whisky az ouzo, a grappa, és egyéb nemes italok egy egy országot jellemeznek, képviselnek, úgy kell elérni azt, hogy Magyarországot a finom ételek, és kiváló borok mellett a gasztronómia területén a pálinka is képviselje. A dolgozat éppen ennek érdekében kitért az alapanyagfajtákra, az előállításra szolgáló eszközökre, az előállítás folyamatára, a jogszabályi környezetre. Szükséges egy ilyen mindenre kiterjedő tanulmány elkészítése annak érdekében, hogy a téma iránt érdeklődők lássák azt, hogy milyen körülmények vezettek, és mennyi munka vezetett ahhoz, hogy ma már a pálinka tekintetében a külföldieket is vonzó hungarikumról beszélhetünk. „A jó bornak nem kell cégér” mondás a mai világban elvesztette értelmét, hiszen a mai éles versenyben nemcsak termékek, hanem egyenesen országok versenyeznek azért, hogy az egyedi értékeiket bemutathassák, megkóstoltathassák. Azaz a szó szoros értelmében eladják a terméket, és a szó nemes értelmében „eladják az országot”, azaz magunkat. Ahogy a különféle bor utak, az egyes tájegységekre jellemző minőségi borok megismerésének tekintetében jelentős előrelépés történt, úgy kell a jó minőségű pálinkákat is bevezetni a piacra. A bor esetében az állam támogatásban részesíti a termelőket, a termékek reklámjára jelentős összegeket fordítanak. A pálinka tekintetében még elsősorban verbális segítségről beszélhetünk, azonban kezdeti lépések megtörténtek, hiszen 2007 novemberében pénzbeli állami támogatás ígérete hangzott el. Nagyon nagy segítség a nemzetközi elismertetésben a „pálinka” levédése, és az is, hogy a termék előállítás során ne lehessen a valódi gyümölcspárlathoz, más oda nem illő anyagot, színezéket, aromát keverni. A Pálinka Lovagrend létrehozásával a történelmi hagyományok szellemét idézve juthatunk el addig az élvezetig, amit máshol egy szivar elszívása, vagy egy konyak elfogyasztása jelenthet. Ez a kis nemzet a történelem viharain keresztül feléleszti azokat a lehetőségeket, amely öregbíti hírnevét, és a hungarikumok felsorakoztatásával, hagyományainak őrzésével a világörökség fontos részei vagyunk, és lehetünk. Soha nem dőlhetünk hátra, nem mondhatjuk azt, hogy nem kell tovább dolgoznunk. A világ most nyílt ki igazán hazánk számára, és most kell az erőfeszítéseket megsokszorozva ebben a nemzetek közötti erős mezőnyben lehetőség szerint az élen végezni. Erre minden adottságunk megvan, hiszen a Kárpát-medencében, és szűkebb hazánkban dolgos, szorgalmas értelmes nép lakik és nem csak itt él, hanem alkot.81 p.hupálinkaHungaricumdesztillációmarketingA pálinka, mint HungarikumPalinka sa HungaricumDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing