Szigeti, Szilárd2024-07-232024-07-232023-02-15Egészségügyi Innovációs Szemle, Évf. 2 szám 1 (2023) , 14-22https://hdl.handle.net/2437/376995The scope of the study is the opinions of the Hungarian population on publicly and privately owned and financed health services. There is a relationship between the age group of consumers and the type of health service they find acceptable. Primary quantitative research (N=1196) shows that paying out of pocket for a service offered in a state-owned institution is unacceptable. The generation older than 54 years has the least experience with private healthcare, while those aged 36-41 years have the most. Hungarian adults consider private health services to be characterized by short waiting times, fast appointment booking, more human treatment, patient-centredness, and a pleasant environment compared to publicly funded care.A tanulmány kérdésköre a magyarországi lakosság állami és magán tulajdonú és finanszírozású egészségügyi szolgáltatásokról adott véleménye. Kapcsolat áll fenn a fogyasztók korcsoportja és a számukra elfogadható egészségügyi szolgáltatói forma között. Primer kvantitatív kutatás (N=1196) rámutat, egy állami tulajdonú intézményben kínált szolgáltatásért saját zsebből történő fizetés inkább elfogadhatatlan. Az 54 évnél idősebb generációnak van a legkevesebb tapasztalata a magánegészségüggyel, míg a legtöbb a 36-41 év közötti generációnak. A magyar felnőttkorú lakosság szerint a magán egészségügyi szolgáltatásokat a közfinanszírozott ellátással szemben a kevés várakozási idő, gyors időpont foglalás, emberibb bánásmód, páciensközpontúság és kellemes környezet jellemzi.application/pdfegészségügy, állami, magán, fogyasztó, Magyarországhealth carepublicprivateconsumerHungaryAz állami és a magán egészségügy fogyasztói szemmel MagyarországonfolyóiratcikkOpen AccessEgészségügyi Innovációs Szemlehttps://doi.org/10.56626/egis.v2i1.12293Egészségügyi Innovációs Szemle122939-6026