Boros, Tamás2024-07-302024-07-302024-03-14Gazdálkodástudományi Közlemények, Évf. 8 szám 1 (2020) , 5-122061-2443https://hdl.handle.net/2437/377783In the study, the presence of social relations is researched in the high school students’ life. This includes peer relations, parent-child relationships and family relationships. The research is on a basis of the 6 dimension wellness-model of Adams et al. (1997). I study one concrete dimension, the social wellness dimension. For the research a questionnaire was used (N=594). My results are about mental health of the pupils only now. Mostly their parents are the support for the students, their contemporaries followed them. It turned out that almost a third of the boys have only one helper who serves as a support every day, while for girls, this proportion is better.A tanulmányomban azt vizsgálom, hogy a középiskolások életében jelen vannak-e a jólléthez szükséges emberi kapcsolatok, tehát a kortárskapcsolatok, szülő-gyermek kapcsolatok és egyéb rokoni kapcsolatok. Adams et al. (1997) hat dimenziós jólléti modellje egy dimenziójának, a szociális jólléti dimenzió vizsgálatára koncentrálódik a tanulmányom tartalma. A kutatás során kérdőíves megkérdezés keretében folytattam a kutatásom (N=594). Eredményeim alapján elsősorban a diákok lelki állapotáról kaptam visszajelzést. Leginkább szüleik jelentik a támaszt a diákok számára, őket a kortársak követik. Kiderült, hogy a fiúk majd egyharmada csak egy segítő személlyel rendelkezik, aki a minden napjaiban támaszként szolgál, míg a lányoknál ez az arány jobbnak mondható.application/pdfwellnesssocial wellnesspeer relationparent-child relationshipjóllétszociális jóllétkortárskapcsolatszülő-gyermek kapcsolatemberi kapcsolatok mint szociális jólléti elem vizsgálata a középiskolások körébenfolyóiratcikkOpen AccessGazdálkodástudományi Közlemények182676-864X