Fenyő, ImreMakay, Zita2020-04-222020-04-222020-04-22http://hdl.handle.net/2437/284292Mivel Montessori nevéhez köthető az önállóságra nevelés, így érdekelt, hogy a magyar óvodákban mennyire ismertek a módszerei, eszközei. A bevezetésben említett óvodatípusok sokasága és a Montessori-pedagógia megjelenésének adatai alapján feltételezhető, hogy nem minden óvodapedagógus ismeri és alkalmazza ezeket. Ezek fényében a szakdolgozat azt vizsgálja, hogy az óvodapedagógusok ismerik-e Montessori pedagógiáját, eszközeit alkalmazzák-e, valamint, hogy tapasztalható-e önállóság szempontjából, hogy egy gyermek bölcsődés volt.40huMontessori-pedagógiaóvodai nevelésÓvodapedagógusok a Montessori-pedagógiáról, valamint az önállóság bölcsődei kialakulásárólDEENK Témalista::Neveléstudomány