2008-11-232008-11-239638336757http://hdl.handle.net/2437/28755Kohl Ferenc a geometriát hívja segítségül, hogy analógiával világíthasson rá alkotási (inkább világérzékelési) módszerére: történeteit fragmentális(ak)nak tartja, "abban az értelemben, ahogy a geometria egyik új ágát fragmentálisnak nevezik". Azaz: egy adott történet megfelelo dimenziókban újra és újra mesélhető, körüljárható, kiaknázható. Minden egyes megközelítés a maga dimenziójában értelmes is, önálló is. A megközelítések együttese pedig újabb dimenziókat nyit meg. (...) Ha az olvasót elriasztanák a matematikai hasonlatok, analógiák, sietek leszögezni, hogy a Kohl Ferenc féle írásmód valahogy úgy viszonyul az élethez, hogy a legprózaibb valóságrészletnek-szeletnek is képes megtalálni a geometriáját - vagyis: átdimenzionálja, szellemileg izgalmas, néha talányos távlatokba illeszti a köznapi eseményt. Ez pedig olyan vitathatatlan prózaírói teljesítmény, amelyet visszaigazol a prózaolvasói ösztön.9638336757http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+367792367792