Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditErdős, Enikő2016-05-082016-05-082016-04http://hdl.handle.net/2437/226675Kutatásomat egy számomra nagyon érdekes témában végeztem. Arra voltam kíváncsi, hogy a tipikusan fejlődő és a tanulásban akadályozott gyerekek erkölcsi fejlődése között van-e különbség. Hipotéziseimet Piaget és Kohlberg elméleteire alapoztam. Ők úgy gondolták, hogy az erkölcsi fejlődés szintje megfelel annak a szintnek, amelyen a gyermek kognitív képességei alapján áll.Vizsgálataim során Piaget történeteit használtam, amelyek az erkölcsi ítéletalkotás szintjét mérik fel, továbbá a kohlbergi Heinz-dilemmát, ami egy erkölcsi dilemmának az eldöntéséről szól.Az eredményekből kiderült, hogy van különbség a két vizsgált csoport erkölcsi fejlődése között.42hutipikusan fejlődőtanulásban akadályozotterkölcsi fejlődéserkölcsi ítéletalkotásTipikusan fejlődő és tanulásban akadályozott gyerekek összehasonlító vizsgálata erkölcsi ítéletalkotás szempontjábólDaganatos betegek megküzdési stratégiái,optimizmusuk vagy pesszimizmusuk függvényébenGyógypedagógusok és mérnökök empátia vizsgálata és az eredményeik összehasonlításaVégzős középiskolás fiúk és lányok nemek szerinti sztereotipiáiDEENK Témalista::Pszichológia