Szűcs, Róbert SándorCsik, Zoltán Bence2025-06-202025-06-202025-04-30https://hdl.handle.net/2437/393914A szakdolgozat a marketingtevékenységek szerepét vizsgálja a zeneipar tekintetében, nagy figyelmet fordítva a közösségi média szerepére és a digitális platformok térnyerésére. A zenei piac változása jelentősen befolyásolta az előadók és kiadók marketingstratégiáit, így ma már a köztudatba jutás egyik alapfeltétele az online jelenlét és a tudatos márkaépítés hatékony menedzselése. A dolgozat elméleti háttere a zeneipari marketing sajátosságait, a márkakommunikáció eszközeit és a hallgatói preferenciák alakulását mutatja be. A kutatás kvalitatív és kvantitatív módszereken alapul. Egy mélyinterjú keretében egy aktív, független magyar előadó osztotta meg tapasztalatait a zeneipari marketing gyakorlatáról, míg egy online kérdőív segítségével 141 válaszadó zenefogyasztási és tartalomfogyasztási szokásai kerültek feltérképezésre. Az eredmények alapján a közösségi média és a streaming szolgáltatások kulcsszerepet játszanak az új előadók felfedezésében, a lojalitás kialakulásában, valamint a márkaélmény elmélyítésében. A dolgozat következtetése, hogy a digitális marketing ma már nem opcionális, hanem nélkülözhetetlen eleme a zeneipari sikernek. Az előadók és menedzsereik számára nagyon fontos a célzott kommunikáció, a hiteles online jelenlét, valamint az új platformok és algoritmusok tudatos, naprakész használata. A kutatás eredményei a hazai zeneipar szereplői számára is gyakorlati iránymutatást nyújthatnak a márkaépítés és a közönséggel való hatékony kapcsolattartás terén.64humarketingzeneipardigitalizációMarketing tevékenységek szerepe a zeneiparbanKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.