Tóth, ErzsébetBujdosóné Dani, ErzsébetSebestyén, Noémi2022-04-122022-04-122022-03-31http://hdl.handle.net/2437/330495A dolgozatom megírásakor kitűzött célom, hogy összehasonlító elemzést végezzek Magyarország, az Amerikai Egyesült Államok, valamint Anglia iskolai könyvtárainak működése és szolgáltatásai között. Az összehasonlító vizsgálat alapját az alábbi szempontok képezik: maga az iskolai könyvtár; az iskolai könyvtáros; az iskolai könyvtár, valamint az iskolai könyvtáros szerepe az olvasás ösztönzésében és az információs műveltség elsajátításában; az olvasóvá nevelés módszertana; az iskolai könyvtárak finanszírozási helyzete; működési stratégiájuk; a rendelkezésre álló források; illetve az iskolai könyvtárak működésének számítógépesítése. Dolgozatom zárásaként összegyűjtöttem és megfogalmaztam néhány hasznos javaslatot, amelyek esetlegesen segíthetnék az iskolai könyvtárak működését a jövőre nézve.40huiskolai könyvtármagyarangolszászangolamerikaiA magyar és angolszász iskolai könyvtárak működésének összehasonlító vizsgálataDEENK Témalista::KönyvtártudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.