Fenyő, ImreFegyuk, Barbara2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391281A digitális eszközök mindennapi életünk részévé váltak, és ez alól a kisgyermekek sem kivételek. Már egészen korai életkorban hozzáférnek a különféle digitális tartalmakhoz, melyek hatással vannak a fejlődésükre. A szülők és pedagógusok számára különösen fontos, hogy megértsék, milyen módon formálja a digitális környezet a gyermekek kognitív, szociális és érzelmi fejlődését, hiszen mindez a nevelés és oktatás során is megjelenik. Ez a szakdolgozat azt vizsgálja, hogyan hatnak a digitális technológiák a kisgyermekek fejlődésére, és, hogy milyen szerepe lehet a szülőknek abban, hogy a gyermekek megtanulják tudatosan, aktívan és életkoruknak megfelelően használni ezeket az eszközöket. A dolgozat hangsúlyozza a szülők és pedagógusok kulcsszerepét abban, hogy segítő, támogató környezetet alakítsanak ki, amely egyszerre ösztönzi a gyerekeket a digitális világ tudatos felfedezésére, miközben biztosítja a hagyományos fejlődési szükségleteket is.43hudigitális eszközökgyermekkisgyermekkormédiakütyükokoseszközökfejlődéscsaládszükségletekA média- és digitálistartalom-fogyasztási szokások a bölcsődés korban, a média hatása a gyermekek szociális fejlődéséreNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.