Fenyő, ImreLengyelné Pető, Tünde2022-04-072022-04-072022-04-07http://hdl.handle.net/2437/330173Elnézve Magyarország mai társadalmi felépítését és oktatási politikáját nagyon szembeötlő a cigány népesség egyre bővülő létszáma, illetve az oktatás integráló próbálkozásai és a gyerekek nevelésével kapcsolatos nehézségei, problémái. Ezért a dolgozat célja, egy ezen téma szakirodalmi áttekintésén kívül egy olyan esettanulmány bemutatása, melynek fő kérdése, hogy az alternatív pedagógiák módszertani elemei mennyire hatékonyan használhatók egy speciális, interkulturális közegben. Segítik-e ezek a nem hagyományos módszerek a cigány/roma kulturális és didaktikai közvetítés problémáját a gyermekek személyiség és készségfejlődését? Hogyan segíti az alternatív pedagógiai módszerek alkalmazása a gyermekek önállóságra nevelését, erkölcsi és kulturális értékeik megbecsülésére nevelését? Három éve már, hogy pedagógiai asszisztensként dolgozom Egyek község Szent János Katolikus Óvodájában. Mivel a községben is nagyszámban élnek cigányok, így az óvodába járó gyermekek kilencven százaléka valamilyen cigány családból származik.62huWaldorf-módszerMontessori-módszeralternatív óvodapedagógiaromapedagógiaAlternatív óvodák pedagógiájaDEENK Témalista::Neveléstudomány