Soós, MihálySzéll, Marietta Katalin2024-06-182024-06-182024https://hdl.handle.net/2437/373404Szakdolgozatom témájául a virágvásárlási szokások vizsgálatát választottam, elsősorban a személyes kötődésem révén. A különböző szakirodalmi források segítségével részletesen feltártam a fogyasztói magatartás témáját, kiemelt figyelmet fordítva az emberek virágvásárlásakor megfigyelt vásárlási mintákra. A fogyasztói döntéshozatal kutatása hosszú ideje lekötötte a tudósok, valamint kutatók figyelmét. Majd kitértem arra, hogy hazánkban túlnyomóan mikro-, kis- és családi vállalkozások foglalkoznak növénytermesztéssel. Az általam végzett primer kutatás lefuttatásával betekintést nyertem, hogy a válaszadók többek között milyen sűrűn, milyen alkalmakkor, milyen feltételekkel vásárolnak dísznövényeket. Ezeket az eredményeket az SPSS rendszer segítségével több szempontból is elemeztem. Úgy gondolom a virágpiac permanensen fejlődő környezetében a dolgozatom értékes eszközként szolgálhat az ágazatban szereplő egyének, továbbá szervezetek számára egyaránt.52huvirágvirágvásárlásnövénynövényvásárlásdísznövényVirágvásárlással kapcsolatos fogyasztói szokások vizsgálataKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.