Oravecz, Adrienn2021-08-142021-08-142015-12-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 1 szám 4 (2015) , 49-64https://hdl.handle.net/2437/321234This paper will present András Pető, the father of the conductive pedagogy, his method, and his institute. His new rehabilitation method gave a chance to motor disordered children and adults to learn how to adjust to society and cope with daily challenges in spite of their physical disadvantage. He established his institute after World War II in 1945, and the institute was named after him and became nationally and internationally well-known as Pető Institute.E tanulmány Pető Andrást „a konduktív pedagógia atyját”, módszerét és intézetét mutatja be. Új rehabilitációs módszere lehetőséget adott a mozgássérült gyermekek és felnőttek számára megtanulni, hogy a fizikai sérülések ellenére miként lehet beillszkedni a társadalomba és megküzdeni a mindennapi kihívásokkal. Intézetét 1945-ben, a második világháborút követően alapította meg. Az intézetet róla nevezték el, s vált az országosan és nemzetközileg jól ismert Pető Intézetté.application/pdfAndrás PetőPető MethoodConductive EducationIntegrationPető AndrásPető MódszerKonduktív pedagógiaIntegrációPETŐ INTÉZET INTEGRÁCIÓT SEGÍTŐ MINDENNAPOS TEVÉKENYSÉGE ITTHON ÉS KÜLFÖLDÖNfolyóiratcikkOpen AccessOravecz Adriennhttps://doi.org/10.18458/KB.2015.4.49Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat41Különleges Bánásmód2498-5368