Körmendi, AttilaPalcsik, Petra2015-05-022015-05-022015-03-31http://hdl.handle.net/2437/211806Az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games, azaz nagyon sokszereplős interneten keresztül játszható szerepjátékok) kutatása egyre nagyobb teret hódít magának a közelmúltban. Ennek oka abban keresendő, hogy egyre inkább elterjedt ez a szabadidős szórakozási forma. De miért is vonzzák olyannyira az embereket ezek a játékok? Ezen játékok vonzóságát és a függőségét okozó tulajdonságait rendkívül nehéz feltérképezni, hiszen megannyi szemszögből vizsgálható a játék, lehetőségek végtelen tárházát tárja a játékosok elé, és nem utolsó sorban rendkívül varázslatos és magával ragadó világba kalauzolja el a játszani vágyókat. Továbbá nem csak a játék rendelkezik roppant mód bonyolult és komplex tulajdonságrendszerrel, de a játékot igénybe vevő felhasználók is. Jelen kutatásom során az MMORPG felhasználók személyiségét, az addikció lehetséges okait és prediktorait vizsgáltam.35huMMORPGaddikciófüggőségWorld of WarcraftszemélyiségaddiktológiaWoWA karakterem és én- World of Warcraft felhasználók személyiségvizsgálata, az addikció lehetséges okainak és prediktorainak feltárásaMMORPG felhasználók nemi identitásának vizsgálata a virtuális világban választott nemük alapjánKonfliktuskezelés az iskolában- a pedagógusok konfliktuskezelési stratégiáinak vizsgálataMilyen ismétlés a tudás atyja?- Gyakorlási módszerek hatékonyságának vizsgálataDEENK Témalista::Pszichológia::Személyiségpszichológia