Major, JuditSzilágyi, Zita2019-05-062019-05-062019-03-22http://hdl.handle.net/2437/266957Az új technológiai vívmányok könnyű elérhetőségének köszönhetően megsokszorozódott a véletlenszerű - akárcsak a szándékos angol nyelvgyakorlás - lehetősége, és ez messze túlmutat mindazon, amelyet formálisabb kereteken belül meg lehet valósítani. Annak ellenére, hogy jelentős mennyiségű szakirodalom létezik a különféle digitális források tantermi használatának lehetőségeiről, csak néhány tanulmány vizsgálta meg azt, hogy a diákok milyennek látják az angol nyelvvel való nagyobb kitettséget a tanulási módozatok vonatkozásában. Ez a cikk vitatja, hogy az informális online angol tanulás több figyelmet érdemel, és bemutat egy empirikus tanulmányt, amely egy osztrák egyetem diákjainak részvételével független környezetben készült az újszerű médiumok használatára vonatkozóan. Analizálták, hogy a résztvevők hogyan észlelik a mindenféle nyelvi készség elsajátítására szolgáló digitalis források hasznosságát, és megvizsgálták, hogyan lehetne mindezt oktatástechnikai eszközként alkalmazni tantermi keretek között. Az eredmények azt tükrözik, hogy az önszabályozott tanulás tekintetében egyértelműen előnyben részesülnek a jól megalapozott, hosszú idők óta bevált tömegtájékoztatási eszközök (filmek, internetes szótárak, elektronikus levelezési formák) Eltérő vélemények születtek a technológiai eszközök tanteremi körülmények között történő használatáról.20huangol tanulástechnológiai vívmányokInformális és szándékos tanulás modern technológiai vívmányok alkalmazásávalA táblától a Web 2.0-ig: Nyelvi készségek aktivalizálása új technológiákkal Technológiai innováció megvalósítása és kutatása az idegennyelvtanításban: Interaktív táblák EFL (angol, mint idegennyelv) tanításához a francia iskolákban A közösségi média nyelve: identitás és közösség az InternetenInformal and deliberate learning with new technologiesDEENK Témalista::Nyelvtudomány