Kovács-Nagy, KláraBékési, Zsolt2021-04-162021-04-162021-04-15http://hdl.handle.net/2437/306001A videojátékok a 20. század második felétől váltak a mindennapi élet részévé. Az e-sport több évtizedes fejlődést követően a 2000-es évek elején jelent meg, és azóta is rendületlenül terjeszkedik egyre szélesebb társadalmi rétegeket érintve. Első ránézésre az információs társadalom egy szubkultúrájáról van szó. A szakdolgozat leginkább ezt a feltételezést hivatott górcső alá venni az e-sportolók alapvető csoportjellemzőinek feltárásával. A vizsgálat azért különösen fontos, mert az e-sport a társadalom egészét tekintve még mindig kevésbé ismert és meg nem értett tevékenységnek számít. Az eredmények nem csupán az oktatás modernizálásának és hatékonyabbá tételének törekvését segíthetik elő, de érthetőbbé tehetik ezt a digitális mozgalmat, az azt kevésbé vagy egyáltalán nem ismerők számára.47hue-sportgamerszubkultúranevelésszociológiaoktatásAz e-sportolók és gamerek csoportjellemzőinek feltárásaThe exploration of the group characteristics of esport players and gamersDEENK Témalista::Neveléstudomány