Balázs-Földi, EmeseBurghardt , Zsófia2023-04-182023-04-182023-04-17https://hdl.handle.net/2437/349919A szakdolgozat témája a magyarországi szegregált intézményekben foglalkoztatott, tanulásban akadályozott gyermekeket tanító gyógypedagógusok Információs és Kommunikációs Technológiák (továbbiakban: IKT) alkalmazásával kapcsolatos tapasztalataik, véleményeik és használati szokásaik. A pedagógusoknak alkalmazkodnia kell tanulóik magasodó ingerküszöbéhez és a digitalizálódó világhoz, hogy az ismeretátadás sikeresebb legyen. Ebből következően fenn kell tartani a diákokkal a lépést és bevonni a digitális eszközöket a tanítási- tanulási folyamatba. Ezen elektronikai eszközök használata kifejezetten előnyös lehet a gyógypedagógusok számra, hiszen a tanulásban akadályozott gyermekek tanulási képessége nehezített. Megfigyeljük, hogy az eszközök milyen szerepet játszanak a tanítási-tanulási folyamatban, illetve a gyógypedagógusok milyen véleménnyel vannak róla, érdemes-e további tárgyakat feltalálni, programokat fejleszteni specifikusan oktatási célokra. Országos szintű vizsgálatot végeztünk, amelyben minden általunk fellelt szegregált nevelési-oktatási intézménynek és egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények és azok vezetőinek megküldtük meg az online kérdőívünket.36huInformációs és kommunikációs technológiákTanulásban akadályozottGyógypedagógusGenerációDigitalizációGyógypedagógusok információs és kommunikációs technológiák használata a tanulásban akadályozott gyermekek tanóráinDEENK Témalista::Neveléstudomány