Lenténé Puskás, AndreaSzilágyi, Flóra2023-05-042023-05-042023-04-28https://hdl.handle.net/2437/351751A diploma megszerzéséhez kötelező testnevelési féléveket teljesíteni. Mint ahogy az élet minden területén, úgy az egyetemeken is találkozhatunk speciális igényű hallgatókkal, akik akadályokba ütközhetnek a tárgy teljesítése során. A szakdolgozatom célja, hogy feltárjam a speciális igényű hallgatók testnevelési és sportolási szokásait és igényeit. A kutatás során a fő adatgyűjtési módszerem az online kérdőív volt. A résztvevők között voltak látássérült, halássérült, mozgásban korlátozott, kommunikációban korlátozott, autizmus spektrum zavarban, pszichés betegségekben, egyéb- krónikus (chron, epilepszia, glutén-érzékenység) betegségben szenvedő, és halmozottan hátrányos helyzetű hallgatók is. Az eredmények szerint a speciális igényű hallgatók többsége fontosnak tartja a testmozgást és a sportolást, azonban az egyetemi sportolási lehetőségek számukra korlátozottak, és az intézmények nem mindig tudnak megfelelő támogatást nyújtani a testneveléshez és sportoláshoz.46huspeciális igényű hallgatók, sportolási szokások, sportolási igények, egyetemi sportolási lehetőségek, sportprogramokDebreceni Egyetemen tanuló speciális igényekkel élő hallgatók testnevelési és sportolási szokásainak és igényeinek felméréseSurvey of physical education and sport habits and needs of students with special needs studying at the University of DebrecenDEENK Témalista::Társadalomtudományok