Feketéné Ferenczi, AlizSzikszai , Zsófia2025-06-272025-06-272025-05-05https://hdl.handle.net/2437/394853A dolgozat a borászatok és gasztronómia kapcsolatát járja körbe, kimondottan a Michelin csillagos éttermi értékesítés jelentőségét vizsgálja egy kiválasztott borászat példáján keresztül. A Michelin minősített éttermek által alkalmazott borkiválasztási folyamatot kívánja feltárni. Az étterem borkínálatára, illetve ételpárosításai közé történő beválogatás bevételre gyakorolt hatása gyakorlati példákon keresztül kerül bemutatásra. A kutatás elsősorban kvalitatív módszertanon (mélyinterjúk és struktúrált interjúk) alapuló adatgyűjtésre épül. Az interjúalanyok az üzleti életben aktív szereplők, akik szakértelmüknek és a borászatban, illetve az étteremben betöltött szerepüknek köszönhetően releváns rálátással rendelkeznek a borpiacra. A kutatást kiegészíti a bor történelméről írt rövid összefoglaló, illetve a globális, európai és magyar borpiac elemzése az egyes termelési-fogyasztási és kereskedelmi trendek megjelenítésével.63huBorpiac elemzésMichelin csillagos éttermi értékesítésBorászat és gazstronómia kapcsolatának modelljeMichelin-csillagos éttermi értékesítés jelentősége egy borászat példáján keresztülThe role of Michelin-starred restaurant sales through the example of a wineryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.