Sztancsik, VeronikaKiss-Gyenes, Adél2014-05-142014-05-142014-03-312014-05-14http://hdl.handle.net/2437/192243Dolgozatomban különböző demográfiai változók, a stressz, a stresszel való megküzdés és a kiégés összefüggéseit vizsgálom. Először a téma szakirodalmi hátterét, valamint az érintett területeken végzett kutatások eredményeit összegzem. Vizsgálatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy a különböző iskolatípusokban történő tanítás mennyire befolyásolja a tanári kiégést. Továbbá választ keresek arra, hogy a nem, a kor, a családi állapot, a gyermekek száma, az iskolai végzettség, az oktatásban eltöltött évek száma, a különböző általános iskolai tagozatokon való munka, a tudományterület, a megküzdés módja, illetve a pedagógusok által érzékelt stresszorok mennyire befolyásolják a kiégést. Vizsgálatom kiterjed hagyományos intézményekben dolgozó, alternatív, Waldorf iskolákban oktató, illetve a Vakok Általános Iskolájában tanító pedagógusokra.66hutanári kiégésstresszA tanári stressz, a megküzdés és a kiégés kapcsolatának vizsgálata különböző iskolatípusoknálDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction