Fónai, MihályRenge, Henrietta2015-04-072015-04-072015-04-07http://hdl.handle.net/2437/208836A romániai oktatási rendszerben az ország megalakulása óta sarkalatos pontnak számított a kisebbségek kezelése, ezen belül is a kisebbségi anyanyelvi oktatás kialakítása és fenntartása. Jelen dolgozat célja, hogy a nemzeti identitás tükrében bemutassa az erdélyi magyarság iskolaválasztási mechanizmusát, különös tekintettel az oktatási nyelvre vonatkozóan. A dolgozat egyik felében az iskolaválasztást befolyásoló tényezőket boncolgatjuk, míg a másikban a jelenkori helyzetet igyekszem feltárni és bemutatni, elhatárolódva annak elbírálásától. Jelen tanulmány leíró jellegű semmi esetre sem állásfoglaló egyik vagy másik választási lehetőség mellett, ennek fényében a hipotézisalkotástól el kell tekintenem, ugyanis sem az asszimilációt sem pedig a gyökerekhez való ragaszkodást nem célom pártolni.42huidentitás, iskolaválasztás, ErdélyA nemzeti identitás és iskolaválasztás kérdése az erdélyi magyarok körébenDEENK Témalista::Jogtudomány