Szűcs , Róbert SándorKeresztes, Anna2025-06-202025-06-202025-04-29https://hdl.handle.net/2437/393918A dolgozat középpontjában a Z generáció etikátlan vállalati magatartáshoz való hozzáállása áll a divatiparban. A Rana Plaza tragédiája és az internet információáramlása hozzájárult ahhoz, hogy a fiatalok tudatosabban lássák a fast fashion mögötti problémákat. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy ezek az ismeretek mennyiben befolyásolják a Z generáció vásárlási döntéseit. A kérdőíves kutatásból kiderült, hogy bár a válaszadók tisztában vannak a kizsákmányoló gyakorlatokkal, gyakran az ár, elérhetőség vagy divatosság előnyt élvez az etikai szempontokkal szemben. A dolgozat bemutatja a fast fashion kialakulását, annak környezeti és társadalmi hatásait, valamint a fenntartható divat térnyerését. A kutatás vizsgálja a nem, életkor és iskolai végzettség hatását is az attitűdökre. A dolgozat rávilágít arra, hogy az információ önmagában nem elegendő a tudatos vásárlói magatartás kialakításához. Ehhez szükség van vállalati átláthatóságra, társadalmi támogatásra és megfelelő keretrendszerekre. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is megfogalmaz arra, hogyan tehetnék a vállalatok hatékonyabbá a fenntarthatóságról szóló kommunikációjukat, és miként ösztönözhetnék a fiatal fogyasztókat felelősebb döntésekre.56huZ generáció, divat, ruhaipar, ruhagyártásA Z generáció attitűdje az etikátlan vállalati magatartásra a divatiparbanThe attitude of Generation Z towards the unethical corporate behavior in the fashion industryKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.