Balázs-Földi, EmeseSikesdi, Szófia2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391386A Szakdolgozat betekintést nyer az értelmileg akadályozott gyermeket nevelő szülők és az intézmény kapcsolatára. Elsődleges célunk az volt, hogy feltárjuk a két fél közötti kapcsolat minőségét és mennyiségét, valamint hogy hogyan működik az együttműködés, milyen tényezők befolyásolják és milyen nehézségek merülnek fel. A kutatás során két Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, azon belül általános iskola pedagógusait és az ott tanuló gyermekek szüleit kérdeztük meg egy félig strukturált interjú keretein belül. A két intézmény vizsgálata során megfigyelhető, hogy az egyikben a kapcsolattartás lehet egy dinamikus jól, működő rendszer, vagy lehet akadályozott is ahol egyik fél sem partner. Külön problémaként jelent meg a halmozottan hátrányos helyzetű családok jelenléte és érdektelensége a kapcsolattartás megteremtésében. Külön vizsgáltuk, hogy a digitális kommunikáció elterjedésével könnyebb-e kapcsolatot teremteni, illetve nyitni az egyik félnek a másik felé, valamint hogy a szülők ezáltal több információhoz jutnak-e.41hukapcsolattartásszülőkpedagógusértelmileg akadályozottakAz értelmileg akadályozott gyermeket nevelő szülők és az intézmény kapcsolataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.