Kovács, János EndreTóth, Orsolya2019-04-112019-04-112019-04-10http://hdl.handle.net/2437/265350Ahhoz, hogy megértsünk egy generációt meg kell hallgatnunk a tagjait. Kiváltképp igaz ez a fiatalok generációjára, hiszen ők formálják a jövő társadalmának képét. Egy szakgimnáziumi és egy szakközépiskolai osztály diákjait kérdeztem egy-egy fókuszcsoportos interjú keretén belül tanulási motivációjukról és jövő-orientációjukról. Eredményeim alapján a szakgimnazisták határozott jövőbeni tervekkel rendelkeznek, míg a szakközépiskolások rövidebb távlatokban gondolkodnak. Motivációjukban szerepet játszik a szülők végzettsége és a tanáraik oktatási módszerei, mely nem csak élvezetesebbé teszi a tanulást, de meg-könnyíti a tananyag memorizálását, akárcsak a preferált párokban vagy csoportokban való tanulási forma. A tanulók és motivációjuk megismerésével hatékonyabbá tehető a nevelő-oktató munka.22humotivációjövőképgenerációkZ generációpedagógusKözépiskolás diákok motivációja, jövőképeMotivation and future orientation of high school studentsDEENK Témalista::Pszichológia