2020-09-112020-09-11http://hdl.handle.net/2437/294575The human is a moral beings - because it does not behave as a moral being, - will come to naught. According the advocates of ethics, the not insight of this fact should lead to a global ecological disaster ( to a second flood). The possibility of survival is standing or falling with the possibility of moral action: are we aware of the existence of good or bad? Are we able to distinguish the two? Is our freedom, to choose the good knowing both? And at the and, do we recognize ourunavoidable responsibility for our actions? This study is about it.Az ember erkölcsi lény, de hogy semmi egyéb – tudniillik, ha nem erkölcsi lényként viselkedik, semmivé lesz – ennek belátásában rejlik a globális ökológiai katasztrófa (a második vízözön) etikai-hívők számára talán üdvtörténeti jelentősége. A túlélés lehetősége ma az erkölcsi cselekvés lehetőségével áll vagybukik: hogy meggyőződtünk-e a jó és a rossz létezéséről, képesek vagyunk-e a kettő megkülönböztetésére, szabadságunkban áll-e a különbség ismeretében a jót választani, végül, hogy felismerjük-e átháríthatatlan felelősségünket cselekedeteinkért? Erről szól a tanulmány.application/pdfCopyright (c) 2014 College of Szolnokhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/climate changemoralityethicstransformationbehaviorklímaváltozáserkölcsiségetikákátalakulásviselkedésMoral climate change – moral renewalMorális klímaváltozás- erkölcsi megújulásinfo:eu-repo/semantics/article