Könyves, ErikaSeprényi, Renáta2018-05-142018-05-142018-04http://hdl.handle.net/2437/251994Szakdolgozatom célja a fogyasztói magatartás érzelmi alapú vizsgálata, és ennek alkalmazásának megfigyelése a vendéglátás-marketingben. Mai fogyasztói társadalmunkban már jelentős újítások figyelhetőek meg mind a szemléletmódban, mind a kutatási módszertanban a vásárlási szokások feltérképezését illetően, ezért úgy vélem igenis releváns a témával mélyebben is foglalkozni. Elméleti alapjait tekintve szakdolgozatomban foglalkozok a fogyasztói magatartás jellemzőivel, a racionális és irracionális fogyasztók kérdéskörével, és azzal, hogy vajon tényleg érzelmeink befolyásolják-e fogyasztói szokásainkat. A modern kutatási eredményeket felhasználása a vendéglátásban egyre nagyobb jelentőséggel bír a piaci versenyben maradásért, és a versenyelőny megszerzéséért, hiszen aki ismeri a vásárló természetét, képes magatartásának bizonyos szintű befolyásolására is. Szekunder kutatásomban valós gyakorlati alkalmazását járom körbe a témának egy interjú segítségével, illetve primer kérdőíves kutatásom során azt figyeltem meg, hogyan is látják maguk a fogyasztók saját vásárlásaikat, és mit gondolnak, az étel, az árak vagy maga az élmény a leghangsúlyosabb egy-egy éttermi étkezésünk során.56hufogyasztói magatartásmarketingvendéglátásA fogyasztói magatartás érzelmi alapú megközelítésének vizsgálata az éttermi marketingbenInvestigating an emotional approach to consumer behavior in restaurant marketingDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány