Schnéder, VeronikaDobosné Gerzsenyi, Andrea2018-04-162018-04-162018-04-12http://hdl.handle.net/2437/249638Dolgozatomban a mesék hatásait vizsgáltam az óvodáskorú gyermekek körében. Kutatásaimat kérdőíves módszerrel végeztem, melyben arra kerestem a választ, hogy a rajzfilmek nézése háttérbe szorítja-e a meseolvasást, illetve próbáltam igazolni, hogy hogy a meseolvasásnak mennyi pozitív hatása van a gyermekek érzelmi nevelésére. Ezt nemcsak otthoni környezetben, hanem az óvodai nevelés során is biztosíthatjuk. Az anyanyelvi nevelés, a gyermekek minden irányú fejlesztése az óvodában az óvodapedagógus feladata, aki beszédével, testtartásával, viselkedésével, artikulációjával, mimikájával, hangszínével hozzájárul, hogy a gyermekek milyen módon ismerik és látják meg a valós és mesebeli világot. A mese segít feldolgozni a mindennapi élet szorongásait, félelmeit, segít felismerni a jót és rosszat, a követendő és kerülendő példákat. A mese az érzelmi intelligencia fejlesztésének legfontosabb eszköze, olyan lelki táplálék, amely életre szóló nyomokat hagy a gyermekben. Tehát fontosnak tartom, hogy mind a családban, mind az óvodában a gyermek megismerkedjen a meseolvasás élményével.45humeseérzelmi nevelésóvodai nevelésA mese hatása az óvodáskorú gyermekek fejlődéséreDEENK Témalista::Neveléstudomány