Czibere, IbolyaDeák-Éliás, Anikó2020-05-272020-05-272020-04-30http://hdl.handle.net/2437/288552A szakdolgozat keretében elkészült egy olyan településszintű fejlesztési dokumentum, amely Encs város számára meghatározza a helyi identitáspolitika és imázsfejlesztés jövőbeni prioritásait, legfőbb célkitűzéseit a fejlesztési javaslatokkal egyetemben. A tanulmány – a helyzetelemző részeket követően – a stratégiaalkotásra, mintsem az operatív folyamatokra (pl.: pénzügyi és szervezeti keretek, monitoring, részletes cselekvési terv) helyezi a hangsúlyt. Encs Város Önkormányzata a stratégiaalapú gondolkodás híveként következő stratégiai lépésként célul tűzte ki a város imázsának fejlesztését, a városmarketing alapjainak kidolgozását annak érdekében, hogy a település versenyképessége erősödjön, a helyi identitástudat növekedjen, és ezáltal vonzó gazdasági-turisztikai-lakhatási célponttá váljon. A jól felépített, valós igényekre épülő stratégiai koncepcionális keret eredményként végül Encs az a város lesz, ahol jó élni. A dolgozat rávilágít arra az egyre nyilvánvalóbb összefüggésre is, miszerint, ha a helyi identitástudat erősödik, akkor a terület versenyképessége nő és fordítva, ha a terület versenyképessége nő, akkor a helyi identitástudat is erősödik.41huvidékfejlesztésvárosimázsvárosmarketingfejlesztési stratégiaEncshelyi identitásmárkaépítésversenyképességturizmusfejlesztéspolitikaEncs Városimázs Fejlesztési StratégiájaDEENK Témalista::Társadalomtudományok