Barát-László, Bernadett ErikaPapp, Andrea2020-04-232020-04-232020-04-26http://hdl.handle.net/2437/284400A zene mindig is közel állt hozzám, hiszen tanultam is és mai napig művelem a zenét. Számomra vitathatatlan a gyermeki tisztaság és a zene tisztasága, illetve a zene feszültségoldó és közösségformáló ereje. Éppen ezért dolgozatomban a zene transzferhatásait veszem sorra a gyermekek érzelmi- és kognitív képességeire nézve. Ezt végigveszem egészen a magzati kortól kezdve, hiszen Kodály Zoltán megállapítására alapozom, miszerint a zene iránti érdeklődés már az anyaméhben elkezdődhet. Majd sorra veszem, milyen jótékony hatása van az óvodai zenei nevelésnek és hogy az óvodapedagógus, mint az óvoda központi személye hogyan segítheti elő a gyermek zene iránti fogékonyságát. Megemlítem továbbá a magyar óvoda kialakulásának hátterét, fontos történelmi személyekkel együtt, valamint az óvóképzést is. A kutatásomban az óvodapedagógusokra fektettem hangsúlyt, a pedagógusi munkájukban hogyan valósul meg a zenei nevelés?46hutranszferhatászenei nevelésnevelésóvodaAz óvodai zenei nevelés transzferhatásai a gyermek érzelmi- és kognitív képességeinek fejlődéséreDEENK Témalista::Neveléstudomány