Kiss, MariettaGyarmati, Gábor2025-06-192025-06-192025https://hdl.handle.net/2437/393849A dolgozat a coaching szolgáltatások magyarországi online marketingkommunikációját vizsgálja, különös tekintettel a coachok digitális jelenlétére és annak ügyfélszerzésben, praxisépítésben betöltött szerepére. A kutatás elméleti keretét a szolgáltatásmarketing sajátosságai, a 7P modell, valamint a digitális marketing aktuális trendjei adják. A gyakorlati vizsgálat során 289 coach online tevékenységét elemeztem az általam kialakított Online Jelenléti Index (OPI) alapján, amely a weboldal, a LinkedIn és a Facebook használatát értékeli. Az eredmények szerint a coachok digitális jelenléte jellemzően alacsony szintű és nem tudatos: a vizsgált minta mindössze 36%-a használja aktívan mindhárom platformot, és a platformokon történő megjelenés is objektív hiányosságokat mutat a coachok többségénél. A kutatás rámutat a célzott online kommunikáció és személyes márkaépítés fontosságára, valamint a coachok támogatásának szükségességére a marketing szemlélet elsajátításában.38hucoachingmarketingdigitális marketingmárkaépítésA coaching szolgáltatások marketingkommunikációja és online jelenléte Magyarországon: a láthatóság szerepe a praxisépítésbenMarketing communication and online presence of coaching services in Hungary: the role of visibility in practice developmentTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.