Kárpáti, LászlóVarga, Tibor2011-10-212011-10-2120112011-10-21http://hdl.handle.net/2437/115207A borfogyasztás egy jelentős része származik saját készítésű borból, és a lakosság jelentős részének van személyes tapasztalata a borkészítéssel kapcsolatban is. Ez a kapcsolat azonban nem jelenti azt, hogy széleskörű és alapos ismeretekkel rendelkeznének a fogyasztók a borról. Az alkoholhoz, és ezen belül a borhoz való viszony kialakulásában a fiatalkori kortárs csoportok játszanak jelentős szerepet. A fogyasztók első alkoholhoz kapcsolódó élménye legtöbbször a középiskolai évekhez kötődik, ekkor általában az olcsóbb és alacsonyabb minőségű italok játszanak szerepet. Később jellemzően átalakul az alkoholhoz való viszony, nagyobb hangsúlyt kap az otthoni fogyasztás, emellett természetesen megmarad a társasági fogyasztás, illetve az ajándékozási jellege is. Kutatásaim során arra a következtetésre jutottam, hogy a magukat igényes borfogyasztónak tartó fiatalok fogyasztási szokásaik alapján kijelenthető, hogy nyitottak a minőségi és kulturált borfogyasztásra. Az Ostoros Egri Bikavér a fiatal borfogyasztók között egy elismert márkának számít.50huBorOstoros Egri Bikavér márkafiatalok borfogyasztási szokásaiFiatalok és a Bor! A fiatalok borfogyasztási szokásai valamint az „Ostoros Egri Bikavér” márka megítéléseYoung people and wine! The young peoples' wine consumption and the judgement of the brand Ostoros Egri BikavérDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing