Emőkey, AndrásNagy, Orsolya2009-03-162009-03-1620082009-03-16http://hdl.handle.net/2437/80081A tanítási-tanulási folyamat alapvető problémája a hatékonyság növelése. A folyamat minden tényezőjének a hatékonyság érdekében kell szerveződnie. A képzési céloknak objektív célokkal vezéreltnek kell lennie, ennek eredményeképpen lehet hatékony a tanítási folyamat. A követelményrendszer a célokkal összhangban kerül meghatározásra, és a célokkal együtt a folyamat átfogó szakmai, tartalmi és képzési szintbeli irányultságát adja meg. A követelménynek utalni kell a képzési szintre. A tartalmi struktúra szempontjából fontos, hogy mindig az aktuális, korszerű tartalmakat kell közvetíteni. A tanítási-tanulási folyamat során figyelni kell a módszer, az eszköz illetve a munkaforma helyes megválasztására. A folyamatszervezés a tanítási órák egymásutániságának a megszervezése. Az órákon megvalósuló didaktikai feladatok, a hatékonyság közvetlen módszertani feltételei, azok megvalósulásának minősége, a didaktikai feladatok megválasztása közvetlenül befolyásolják az egyes tanítási órák és ezáltal a folyamat eredményességét. Nincs olyan didaktikai feladat, amely a hatékonyság és eredményesség szempontjából másodlagos lenne. Ennek ellenére az ellenőrzés-értékelés, mint didaktikai feladat kiemelt szerepet kap a tanítási-tanulási folyamatban.52 p.huoktatás vizsgálataoktatási céloktanulás ellenőrzés-értékelésszakközépiskolai oktatásA tanulói ellenőrzés-értékelés vizsgálata a pallagi Balásházy János Mezőgazdasági Szakközépiskolában-