Medvés, DóraCsurkó, Éva2015-05-142015-05-142015-03-30http://hdl.handle.net/2437/212815Szakdolgozatomban kutattam, hogy a szlovákiai pedagógusok milyen attitűddel rendelkeznek a közeljövőben megvalósuló változások iránt. Vizsgálatom alapját a magyarországi változások képezték. Emellett felmértem a tanárok hivatástudatát, én-hatékonyságát, munkaelégedettségét, proaktív megküzdés és kiégés szintjét. Az eredmények alapján az én-hatékonyság és a kiégés mértékének van hatása arra, hogyan viszonyulnak a pedagógusok a munkájukban bekövetkező változásokhoz. Ebből következik, hogyha sikeres változásokat szeretnénk elérni az iskolaügyben, akkor előbb a pedagógusok kiégését kell megfelelő módon kezelni. A hivatástudat, proaktív coping és a munkaelégedettség nincs kapcsolatban a változáshoz való hozzáálláshoz.40huhivatástudatmunkaelégedettségproaktív megküzdésén-hatékonyságkiégésváltozás iránti attitűdMunkahelyi változások az iskolaügyben.Hivatástudat, munka elégedettség, proaktív megküzdés, én-hatékonyság és a kiégés kapcsolata a változás iránti attitűddel.DEENK Témalista::Pszichológia::Munkapszichológia