Kontor, EnikőGonda, JózsefSzolnok, Dea Flóra2012-10-312012-10-3120122012-10-31http://hdl.handle.net/2437/146359Szakdolgozatomban a következő kérdésekre keresem a választ: 1. Kommunikálnak-e a nagyvállalatok a hallgatók felé, és elérik-e őket? 2. Eredményes-e ez a folyamat a vállalat, illetve a hallgatók szempontjából? 3. A diákversenyeken való részvétel közelebb hozza-e a hallgatókat az aktuális verseny szponzorához, kialakul-e a pozitív image?A válaszok keresését az image, az arculat és a public relations kapcsolatát bemutató „bélyegző-lenyomat” modell alapján követem végig, miszerint a public relations az arculat megformálásával építi a szervezet image-ét. Először a marketingkommunikációval és a marketingkommunikációs mix elemeivel, azon belül is bővebben a public relations tevékenységgel foglalkozom. Majd a public relations egyik fő feladatát, a vállalati arculat (corporate identity) formálását vizsgálom. A corpotare identity és a pr területeken végzett kutatásaim alapján levonom a következtetést, hogy milyen image alakulhat ki az egyetemistákban a vállalatról, és ennek milyen eredményei lesznek. Ezt követően személyes tapasztalataim alapján elemzem a nagyvállalatok által alkalmazott marketingkommunikációs mix elemeket a Diák Menedzsment Bajnokságon keresztül.51humarketingkommunikációcorpotare identitypublic relationsimageMarketingkommunikáció a nagyvállalatoknál, arculatépítés az egyetemi hallgatók körében.DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing