Fodor, SzilviaHajdu, Viktória2019-04-302019-04-302019-03-28http://hdl.handle.net/2437/266500A pozitív pszichológia azokat az elméleti és gyakorlati kutatásokat foglalja össze, amelyek arról szólnak, hogy mik teszik az életet azzá, amiért megéli élni. A karaktererősségek a pozitív pszichológia központi vonatkozásai között vannak. A dolgozat azt vizsgálja, hogy a hejőkeresztúri általános iskolában alkalmazott Komplex Instrukciós Programban hogyan mutatkoznak meg ezek az erősségek milyen az ott tanuló diákok tanuláshoz való hozzáállása, szemléletmódja, illetve milyen az önértékelésük. A dolgozat részletesen bemutatja a Peterson és Seligman által kidolgozott karaktererősségeket, amelyek a személyiség fejlődésében, a tanulásban és a képességek kibontakoztatásában meghatározók lehetnek. Van szó a Dweck által kidolgozott rögzült és fejlődő szemléletmódról (mindset), ami az egyéni jellemzők és képességek rugalmasságával, fejleszthetőségével kapcsolatos beállítódást jelenti. A vizsgálat szociokulturálisan hátrányos helyzetű diákok körében zajlott.55hupozitív pszichológiakaraktererősségekmindsetrögzült szemléletmódfejlődő szemléletmódönértékelésKomplex Instrukciós ProgramKaraktererősségek és Mindset a Komplex Instrukciós Program általános iskolai alkalmazása soránA pedagógus kiégés és az iskolai klíma kapcsolataA hét alapszag - A szagok érzékelésének különbségei nők és férfiak közöttA társas támogatás, a stressz és a megküzdés összefüggései különböző társadalmi csoportból érkező kamaszok körébenDEENK Témalista::Pszichológia