Szabó, JózsefFilep, Aurél2023-04-112023-04-112023https://hdl.handle.net/2437/349086A public relations, avagy közönségkapcsolati rendszer már a XVII. században elkezdte kibontakoztatni szárnyait. Az üzleti szféra amint felismerte hasznosságát elkezdte fejlesztését, és a befolyásolás eszközeként mára nagyon magas szintre emelték a használatát. A nonprofit szektor 1960-as években kezdett vele foglalkozni Magyarországon, de csak az 1990-es évek után kezdte bontogatni szárnyait ebben a szektorban. Habár egyre több kutatás, szakirodalom keletkezett az elmúlt 30 évben a nonprofit marketing, nonprofit PR témakörében, mai napig nagyon kevés civil alkalmazza a teljes tárházát. Jelen dolgozatban egy a kelet-magyarországi térségben meghatározó civil szervezet közönségkapcsolati rendszerének kidolgozásához készült újraértelmezése a stratégiai, taktikai és akcióterveknek, célpontban a szervezet tevékenységeivel. Ehhez egy kutatás is készült, melyből megismerjük a szervezetet követők demográfiai adatait, az elért célcsoportoknak a szervezet felé támasztott igényeit, gondolatait, és támogatási hajlandóságukat.67hucivilnonprofit PRpublic relationsmarketingA Beregi Ifjúságért Közművelődési és Szabadidő Egyesület közönségkapcsolati rendszerének kidolgozásaDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingDEENK Témalista::Neveléstudomány::MűvelődéstudományDEENK Témalista::KultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.