Hegedűs, RolandSilye, Viktória2019-03-202019-03-202019-03-20http://hdl.handle.net/2437/264546A vizsgálatom célja a hátrányos helyzetű gyermekek helyzetének a tanulmányozása volt. Szakirodalmak alapján a hátrányos helyzet fogalmát és csoportjait ismertettem. A kutatásom során a kérdőíves módszert használtam, amellyel az óvodapedagógusokat kérdeztem meg az általam fontosnak tartott témában. Érdekes tény volt számomra, hogy a szülők véleménye az óvodapedagógus meglátása szerint pozitív, azonban vannak negatív vonzatai is. Tehát az óvodapedagógusnak a pályája során többek között nem kell attól tartania, hogy a szülők negatív véleményéből adódóan a hátrányos helyzetű gyermekeket valamilyen módon szegregálják az óvodai csoportban. Ez a kimenetel pedig nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek is egy egészséges környezetben, kevés rossz ráhatással tudjanak azonosulni a velük azonos korú társaikkal.36huhátrányos helyzetfejlesztő pedagógiaóvodai nevelésA hátrányos helyzetű gyermekek óvodai helyzetének vizsgálataDEENK Témalista::Neveléstudomány