Nagy, ErikaBakóczy, Bence László2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391612Ezen dolgozat célja, hogy feltárja a súlyos és az igen súlyos intellektuális képességzavarral, valamint súlyos és halmozott fogyatékossággal élő tanulók kommunikációs képességeit. Mivel az emberiség és a szakemberek közös célja a fogyatékossággal élő személyek társadalomba való integrálása, melynek lényegi része a kommunikáció, fontos olyan kutatásokat, vizsgálatokat végezni, amelyeknek eredményeképpen a beilleszkedési folyamat ezen a téren, ennél a társadalmi rétegnél is megsegíthető. A szakdolgozat olyan súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulók kommunikációs képességeit veszi górcső alá, akiknél az egyik vezető tünet a súlyos vagy igen súlyos intellektuális képességzavar.34husúlyos és halmozott fogyatékosság, intellektuális képességzavar, értelmi fogyatékosság, kommunikáció, fejlesztő nevelés-oktatás, Kommunikációs Mátrix,Én is képes vagyok rá!Súlyos és igen súlyos intellektuális képességzavarral élő súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulók kommunikációs szintjének felméréseNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.