Karcagi-Kováts, AndreaHarazin , PiroskaRévy, Dóra2023-12-192023-12-192023-10-24https://hdl.handle.net/2437/364072A környezetszennyezésről és társadalmi következményeiről hírhedt divatipar a 21. században kritikus fordulópont előtt áll. Ez a szakdolgozat a fenntartható divatot, mint fejlődő iparágat, annak jelenlegi helyzetét vizsgálja fogyasztói és vállalati oldalról magyar viszonylatban. Kvantitatív felmérésekből és kvalitatív mélyinterjúkból álló vegyes módszertani megközelítéssel ez a tanulmány a fenntartható divat összetett működését vizsgálja. Az eredmények a fogyasztók tudatos hozzáállásának hiányát mutatják be, ugyanis a megközelítés alapvető fogalmát a fenntarthatóságot teljes mértékben csak a megkérdezettek 1,9%-a, azaz két ember ismerte. Az is kiderült, hogy bár a fenntarthatóságot és azon belül is, hogy a ruházati termék környezetbarát legyen a termék, fontos szerepet játszik, de nem a legfontosabbak közé esik. A fenntartható divatra vonatkozó javaslatok felölelik az oktatási kampányok megszervezését, az átláthatóság rendszerének megteremtését, az érdekelt felek közötti együttműködést és a megvalósításhoz szükséges politikai támogatást. Ez a kutatás megerősíti a tájékozott fogyasztói gondolkodás sürgető fontosságát a környezettudatos ruházati termékek fogyasztása és előállítása során. E megállapításokon és javaslatokon keresztül ez a dolgozat egy fenntarthatóbb jövő kialakításához kíván hozzájárulni, amelyben a magyar divatipar igazodik a globális fenntarthatósági célokhoz, elősegítve az etikus fogyasztói döntéseket és a felelős iparági gyakorlatokat.48hukörforgásos gazdaságruhaiparMagyarországFenntartható Fejlődési Célokfogyasztói magatartásFenntartható divat - egy felmérés eredményei.Sustainable fashion - results of a surveyDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.