Forisek, PéterBerkecz , Gábor2025-06-162025-06-162025-04-26https://hdl.handle.net/2437/391818Szakdolgozatomban a tanárjelölt hallgatók nemzeti identitástudatának kialakítása a történelem tantárgy oktatásában fontosságát és szükségességét kívánom vizsgálni. Az identitástudat, nemzeti identitástudat és magyar nemzeti identitástudat fogalmának áttekintését és egyénre gyakorolt hatásának vizsgálata során áttekintésre kerül a történelem tantárgy kulcsszerepe a magyar nemzeti identitástudat kialakításában. Kérdőíves kutatás keretén belül mérésre került a középiskolás tanulók nemzeti identitástudata, mely során megállapítást nyert, hogy a tanulók számára fontos a történelem tantárgy oktatása, de az oktatás során nagyon sok eltérés található a nemzeti identitástudat érvényesülése, erősítése és megléte tekintetében, melyre gyakorlati javaslatok, módszerek, fejlesztendő területek megfogalmazására kerül sor. Kulcsszavak: identitástudat, nemzeti identitástudat, önazonosság, magyar nemzeti identitástudat, történelem oktatás, lelki jólét.25 oldalhuidentitástudat, nemzeti identitástudat, önazonosság, magyar nemzeti identitástudat, történelem oktatás, lelki jólétA tanárjelölt hallgatók nemzeti identitástudatának kialakítása a történelem tantárgy oktatásábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.